#1 Wed 09 September 2009 10:10
- janyv
- Participant assidu
- Lieu: Montreuil, France
- Date d'inscription: 8 Feb 2006
- Messages: 356
[ArcGIS Server] problème d'affichage de service de carte
Bonjour à tous,
J'essaye de me connecter à un service de carte publié dans un ArcGIS Server 9.2 (SP6) avec un ArcCatalog 9.3 (SP1). La connexion au serveur SIG se passe correctement et le service de carte souhaité est reconnu.
En revanche, dans l'onglet Aperçu, aucun affichage. Pour autant, lorsque je déplace la souris, l'affichage des coordonnées en bas à droite est correct.
J'ai recommencé l'expérience avec ArcMap et le même phénomène a lieu.
Quelqu'un aurait-il rencontré ce problème ? Y a-t-il une incompatibilité entre le client et le serveur du fait de la différence de version ? Serait-ce un problème d'ouverture de port (8399 ?) ?
Merci par avance de votre aide,
yvan
Si tu ne sais pas demande, si tu sais partage
Hors ligne
#2 Wed 09 September 2009 11:47
- n314
- Participant assidu
- Date d'inscription: 6 Sep 2005
- Messages: 706
Re: [ArcGIS Server] problème d'affichage de service de carte
je suppose que votre connexion est de type user et non admin, sinon vous auriez eu un message d'erreur
Connecting between 9.2 and 9.3 servers
With ArcGIS Server 9.3, you can make user connections to 9.2 servers. This applies to user connections in ArcCatalog and services that you add to Web Mapping Applications in Manager.
ArcGIS 9.2 clients such as ArcMap, ArcGlobe, and ArcGIS Server Web Mapping Applications can make user connections to 9.3 servers unless token-based security is enabled. Token-based security is new at 9.3, and 9.2 clients cannot connect to 9.3 token-secured services.
Learn more about the token service.
With ArcGIS Server 9.3, you cannot make administrative connections to 9.2 servers. If you try to add an administrative connection to a 9.2 server using ArcCatalog 9.3, you will see an error message. You will also see the message if you attempt to re-establish any existing 9.2 administrative connections that you have in the Catalog tree.
This limitation also applies to geoprocessing tools. When you start a Server Tool from 9.3, such as Manage Map Server Cache Tiles, you cannot enter a 9.2 server name in the Host text box.
[url=]http://webhelp.esri.com/arcgisserver/9.3/dotNet/index.htm#moving_to_93.htm[/url]
Pour répondre à votre question,
I'm trying to Preview a map service in ArcCatalog, but the image is blank.
If you see a blank Preview tab with coordinate values appearing below as you move the mouse, it's likely that ArcCatalog can't get the map image from the virtual directory you have associated with your output directory. In this situation, ArcCatalog has all the information about the map except for the actual image, which is why you see the coordinates as you move the mouse. The best chance of fixing the problem is to check the virtual directory settings using your Web server administration software, making sure that the virtual directory is correctly pointing to the output directory on disk.
If you want to verify that the problem is with the output directory, adjust the map service's properties so that the supported image return type is MIME only. This setting does not use an output directory. If you see the image with MIME only and you don't see it with MIME + URL, then you know there is a problem with the output directory and/or the virtual directory.
You can browse to the output directory on disk to make sure that the images are being created inside. If you see images being added to the output directory as you try to Preview the map service, then the problem is with the virtual directory settings.
http://webhelp.esri.com/arcgisserver/9. … oblems.htm
Si cela ne marche pas, un peu de lecture
http://resources.esri.com/search/index. … rch=Search que l'on peut synthétiser en 'vérifier les droits' des répertoires, utilisateurs, comptes...
Hors ligne
#3 Wed 09 September 2009 16:13
- janyv
- Participant assidu
- Lieu: Montreuil, France
- Date d'inscription: 8 Feb 2006
- Messages: 356
Re: [ArcGIS Server] problème d'affichage de service de carte
n314,
Merci pour votre réponse.
Oui, je me connecte uniquement pour consommer le service et non pas pour l'administrer.
Le paramètre "Returned image type" a pour valeur "MIME + URL".
Il n'y a ni d'output directory ni de virtual directory de déclaré mais un cache (pré-calculé) existe et le cache directory pointe sur le bon répertoire.
Ce qui est gênant c'est qu'avec un ArcMap 9.2 (SP6) le service de carte est correctement consommé : l'affichage est correct. En revanche avec un ArcMap 9.3 (SP1) : "blank map" !
Je vais suivre votre conseil et aller sur le site support d'esri Inc.
Si tu ne sais pas demande, si tu sais partage
Hors ligne